Obrazek

Rozbiórka Hatsana na czynniki pierwsze.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Iwan
Posty: 1672
Rejestracja: 24 lis 2008, 19:27
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Iwan »

pin_ezall pisze:Na koniec mam pytanie, jest może jakiś forumowicz mieszkający w Lublinie? Chętnie bym się umówił na strzelanie, aby ocenić bardziej doświadczony okiem mojego hatsana.
Pozdrawiam.
Jak masz miejsce do strzelania to chętnie pomogę.

Pozdrawiam
Obrazek
Czy to z góry, czy pod górę – furman patrzy w końską dziurę.
Awatar użytkownika
Woytek
Posty: 646
Rejestracja: 15 maja 2010, 19:12
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Woytek »

pin_ezall pisze: Co do odrzutu to jest chyba nieregularny, raz większy, raz mniejszy nie wiem od czego to zależy. Czasem też śrut tak jakby świszczy przy wylocie a raz towarzyszy mu inny dźwięk
Poniekąd sam sobie odpowiedziałeś :). Winą zapewne jest nad- lub pod- kalibrowość śrutu oraz różnice w jego wadze.
AA Pro Sport BKL DOT
HW 97k
Crosman 3576
Hatsan 90 custom
Awatar użytkownika
Zack
Posty: 2849
Rejestracja: 04 wrz 2010, 12:15
Lokalizacja: Tarnów / Northampton

Post autor: Zack »

Iwan pisze:
pin_ezall pisze:Na koniec mam pytanie, jest może jakiś forumowicz mieszkający w Lublinie? Chętnie bym się umówił na strzelanie, aby ocenić bardziej doświadczony okiem mojego hatsana.
Pozdrawiam.
Jak masz miejsce do strzelania to chętnie pomogę.

Pozdrawiam
Jak już pisałem. Jeżeli będę w Lublinie to Harnasia wezmę i ma działkę zapraszam.
Tylko czasu mało :maruda: i nie wiem czy moja ładniejsza połowa da radę się wyrwać.
Jeżeli tak to z chęcią się spotkam
Life is brutal, and full of zasadzkas
and sometimes kopas w dupas
drozdzu
Posty: 1100
Rejestracja: 26 maja 2006, 7:50
Lokalizacja: okolice Świdnicy

Post autor: drozdzu »

Jaka jest srednica kulki bezpiecznika w H95?
wystrzelila cholera gdzies :maruda:
Hw90 5,5 + dm60 + DOT 4-16x42 AO i fajny tłumiczek od Hogana
Awatar użytkownika
shławek
Posty: 36
Rejestracja: 11 kwie 2010, 9:59
Lokalizacja: Dębica

Post autor: shławek »

5 mm (plastikowa)
Też mi kiedyś uciekła.
Zastąpiłem ją stalową 4,7 mm.
Hatsan 95 PP 4-16x50
Sharp 1210 3-9x40
TX200 3-9x40
kral knigth i dazzle
iż, cosman, etc.
drozdzu
Posty: 1100
Rejestracja: 26 maja 2006, 7:50
Lokalizacja: okolice Świdnicy

Post autor: drozdzu »

shławek pisze:5 mm (plastikowa)
Też mi kiedyś uciekła.
Zastąpiłem ją stalową 4,7 mm.
Dzięki ale za cholere nie moglem znaleść takiej kulki, rozwiercilem kanalik na kulke 6mm :PP
pozdrawiam
Hw90 5,5 + dm60 + DOT 4-16x42 AO i fajny tłumiczek od Hogana
Awatar użytkownika
pułkownik.P.p
Posty: 155
Rejestracja: 05 wrz 2010, 8:31

Post autor: pułkownik.P.p »

Panowie poproszę o link w jaki sposób wykręcić lufe z kostki :hm:
Awatar użytkownika
Woytek
Posty: 646
Rejestracja: 15 maja 2010, 19:12
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Woytek »

Odkręcić muszkę, wyjąć kostkę z systemu (wybić bolec) złapać oburącz za lufę, kostkę w szmatkę pomiędzy nogi albo imadło i kręcić, generalnie da się to zrobić w rękach.
AA Pro Sport BKL DOT
HW 97k
Crosman 3576
Hatsan 90 custom
gacoperz
Posty: 3
Rejestracja: 15 wrz 2011, 17:11

Post autor: gacoperz »

Witam ponownie.
Pierwsze rozbieranie i smarowanie od czasu zakupu (parę lat i kilkaset sztuk śrutu) zakończone.
Nie pamiętam kiedy była kupiona.
Zdziwiło mnie, że sprężyna tłoka ma spłaszczone końcówki :)
Wiatrówka była kupiona w sklepie jako nowa i pierwszy raz ją rozbierałem.

A spust był podobny do tego:
Obrazek ale miał inny język
Awatar użytkownika
mirekup
Posty: 5
Rejestracja: 08 lip 2011, 9:57
Lokalizacja: Łagów k. Zgorzelca

Post autor: mirekup »

Dzisiaj alchemizowałem mojego H90 i w tłoku znalazłem dwa krążki, przekładki między dnem tłoka i sprężyną, wykonane z takiego samego materiału jak oryginalna prowadnica.
H90 kupiłem nówkę w lipcu a więc nikt wcześniej przy nim nie grzebał. Domyślam się że jest to element SAS, taki turecki "kapelusz" na sprężynę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Hatsan 90 SAS QT + 3-9X40
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 592
Rejestracja: 28 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Zet »

Nie jest to SAS, jest to jakaś nowość :zdziwko:
Jak widać turki zaczęli stosować "kapelusz" sprężyny.
AA ProSport w orzeszku 8)
Awatar użytkownika
cris
Posty: 758
Rejestracja: 14 lis 2009, 20:25
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: cris »

Zet pisze:Nie jest to SAS, jest to jakaś nowość :zdziwko:
Nie jest to żadna nowość Rafał ,było od zawsze (przynajmniej 2 lata temu już było ) :D
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie-każdy ma swoją.
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 592
Rejestracja: 28 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Zet »

Kurka u mnie nie było, a nawet się nigdzie w fotorelacji z rozbiórki nie natknąłem :zdziwko:
AA ProSport w orzeszku 8)
Awatar użytkownika
cris
Posty: 758
Rejestracja: 14 lis 2009, 20:25
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: cris »

Zet pisze:Kurka u mnie nie było, a nawet się nigdzie w fotorelacji z rozbiórki nie natknąłem
A zakład Rafał że było?
Wciśnięty (nieraz bardzo mocno) na dnie tłoka Nie do rozróżnienia,od jego metalowego dna
tz. tak wyglądał jak by to było lite metalowe dno ,jeszcze jak był upaprany smarem to już całkiem nie do namierzenia że to krążek/krążki (bo u mnie w H 95 był jeden) elastomeru.
Z opinią jest jak z dziurą w du..ie-każdy ma swoją.
Henen
Posty: 2
Rejestracja: 31 paź 2011, 18:46
Lokalizacja: LBN

Post autor: Henen »

Hatsan 90 listopad 2011

bałem sie rozbiórki ale zauważyłem opiłki metalu na tłoku i to mnie zmobilizowało (nie ma sie co bać) przy okazji napisze krok po kroku co robiłem i moze ktos mi powie skąd ten dziw na końcu?


Obrazek

1) wypchnij bolec trzymający dzwignię bezpiecznika (na zjęciu juz zdemontowana)
1a) wypchij z zaczepu i wyciagnij dźwignię

odkręć śrube zaznaczoną fioletową strzałką (na zdjęciu wykręcona)

2) wypychnij bolce trzymajace moduł spustowy

3) do demontażu tego bolca zalecam jak polecił kolega cris
cris pisze:Spokojnie możesz wyjąć cały moduł spustowy, nic się nie rozleci .Jedynie pazur zaczepu ,uwolniony z bolca ,którym blokuje się jego i zarazem cały system ,będzie latał sobie luzem .
Aby temu zapobiec ,i ułatwić celowanie w ,,dziurkę'' ,przy składaniu proponuję coś takiego:
Obrazek

Z innego postu
Spust QT ,nawet bez zamiany tego bolca się nie rozleci .Naczytałeś się starych postów, które tylko w głowie mieszają .Faktem jest że taka podmiana przy montażu niezwykle ułatwia sprawę .Po prostu bolcem oryginalnym wybijasz/zastępujesz podmiankę i po kłopocie.
Taką podmiankę można zrobić z pręta ,lub gwoździa o śr. 6mm.Musi on być krótszy od oryginalnego i mieć ok 14mm długości.
ja jednak nie posiadałem bolca zastepczego, ponadto wypadł mi bolec a) wyciągnałem te dwa pazury i zaczepiłem w miejscu b) co ułatwiło ponowny montaż bolca a) oraz bolca 3

4) wybicie bolca trzymajacego korek

5) wyciągnięcie korka 5 (wyszedł dość ciezko i nie wystrzelił)

a tak wygląda u mnie tłok

Obrazek

tylko czemu un taki czorny?
Hatsan 90 QT SAS 5,5
ODPOWIEDZ