Witajcie
Mam takie pytanie. Właśnie wykonałem poprawkę fabryki zestawem tuningowym od Alchemika. Oczywiście doskonale poprawiła się kultura pracy i generalnie wszystko jest git oprócz jednej rzeczy. Wyczytałem gdzieś na forum o sugesti polerowania tłoka i wnętrza cylindra... Tam ktoś pisał że na patyczek od szaszłyka nawinął papier ścierny i wiertarką polerował wnętrze cylindra. Uczyniłem podobnie, z tymże dokładniej ponieważ dobrałem cienki metalowy wałek długości cylindra nawinąłem najpierw gumowy pasek z dętki następnie na taśmę dwustronną przykleiłem papier gramatura 500 a następnie 1500 i wyszlifowałem wnętrze cylindra.
Jak się teraz doczytałem to błąd. Pomimo nasmarowania wnętrza cylindra oliwą bardzo hałasuje uszczelka. Piszczy przy naciąganiu. Przed smarowaniem było jeszcze gorzej.
Teraz gdzieś się doczytałem że rowki w cylindrze służą smarowaniu uszczelki...
Czy z tym można jeszcze coś zrobić czy nieodwracalnie zniszczyłem cylinder a więc w zasadzie cały sprzęt?
Wypolerowany cylinder przy okazji tuningu mod 90
Re: Wypolerowany cylinder przy okazji tuningu mod 90
Użyj papieru o gradacji 100-120 i małych obrotów (40-60 obr/min). Musisz wykonywać miarowe ruchy przód/tył tym samym tempem. Chodzi o uzyskanie "siatki" w otworze podobnej do tej po honowaniu osełką. Uwaga - papieru nie można używać za długo, bo po stępieniu zacznie polerować "na lustro" i po ptokach
Przeglądnij youtuba w temacie "honowanie cylindrów" żeby "załapać" o co chodzi i uważaj, bo w ten sposób możesz cylinder poprawić, ale też konkretnie go zepsuć.
Przeglądnij youtuba w temacie "honowanie cylindrów" żeby "załapać" o co chodzi i uważaj, bo w ten sposób możesz cylinder poprawić, ale też konkretnie go zepsuć.
TX200 HC + Element Helix
Re: Wypolerowany cylinder przy okazji tuningu mod 90
Temat trochę "odkopany" - ale dość ważny. Przywiązywałem kiedyś wagę do idealnego wypolerowania części, np. przewodu lufy. I kiedyś nabyłem rewolwer z lufą Lothar Walther . Przewód lufy miał dosłownie w polach i bruzdach naprawdę LUSTRZANY ( Pominę fakt że nie był zbyt celny jak tego oczekiwałem). Ciężko było ją wyczyścić - zaolejona szmatka dosłownie blokowała się i przeciskała się z głośnym piskiem na wyciorze. Coś w tym jest...
Re: Wypolerowany cylinder przy okazji tuningu mod 90
Jak jest lustro,to bardzo dobrze Celność,to osobny temat Do czyszczenia luf wiatrówek,używaj żyłki i szmatek nasączonych np. Balistolem /wycior i szmatki, ostatnio miałem w rękach 40 lat temu,jak czyściłem swój AKM /.kukulka00 pisze: ↑29 lis 2022, 22:23 Temat trochę "odkopany" - ale dość ważny. Przywiązywałem kiedyś wagę do idealnego wypolerowania części, np. przewodu lufy. I kiedyś nabyłem rewolwer z lufą Lothar Walther . Przewód lufy miał dosłownie w polach i bruzdach naprawdę LUSTRZANY ( Pominę fakt że nie był zbyt celny jak tego oczekiwałem). Ciężko było ją wyczyścić - zaolejona szmatka dosłownie blokowała się i przeciskała się z głośnym piskiem na wyciorze. Coś w tym jest...
Re: Wypolerowany cylinder przy okazji tuningu mod 90
Nie no, wiadomo co do wiatrówek-ale to był rewolwer .44