Obrazek

Wiatrówka Crosman Summit 4,5mm

ODPOWIEDZ
sadaman
Posty: 5
Rejestracja: 22 sie 2013, 22:10

Wiatrówka Crosman Summit 4,5mm

Post autor: sadaman »

Witajcie
Mam nadzieję że piszę we właściwym dziale.
W zasadzie jestem początkującym w temacie wiatrówek, więc proszę o wyrozumiałość.
Tydzień temu zakupiłem wiatrówkę Crosman Summit 4,5mm w dość okazyjnej cenie - przynajmniej tak mi się wydaje (499 zł) Wiatrówka jak na mój gust ładnie się prezentuje, całkiem przyjemnie leży w dłoni...myślę że to niektóre z argumentów które wpłynęły na decyzje o jej zakupie.

W sumie z wiatrówką od początku było coś nie tak ponieważ luneta która dodawana jest w zestawie (Center Point 3-9x40) udało mi się ustawić poprawnie na dystansie nie większym niż 10 metrów. Na większych dystansach trafiała poniżej punktu w który celowałem, a zakres regulacji wieżyczki już się skończył. Wyczytałem na którymś forum, że w takich sytuacjach podkłada się pomiędzy mocowanie a Tubus lunety 3 do 4 warstw kliszy fotograficznej. Jak się okazało, ten zabieg pomógł, strzały z 40 metrów były celne.

Wszystko było wporządku do przedwczoraj. Wczoraj rano wziąłem wiatrówkę do ręki by trochę postrzelać, i sporo się zdziwiłem kiedy zobaczyłem że wiatrówka nie trafia. Po pracy postanowiłem to jeszcze raz sprawdzić, mimo celowania w określony punkt wiatrówka bije po bokach. Po kilkunastu strzałach stwierdziłem że aby tafić cel w postaci puszki po piwie z odległości około 10 metrów trzeba mierzyć około 15 centymetrów na prawo od celu.
Regulacja bocznej wieżyczki w żaden sposób nie pomaga.

Podejrzewam że padła luneta która jest w zestawie - proszę o utwierdzenie w przekonaniu lub nie :) Dopiołem laser do lunety i regulowałem wieżyczki względem punktu lasera. Górna wieżyczka daje się regulować tylko w skrajnych położeniach "Moa", boczna wieżyczka w ogóle nie reaguje na regulacje.