Obrazek

Hatsan 105s Torpedo. Jak wyjąć lufę?

Vickers82
Posty: 300
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:11

Hatsan 105s Torpedo. Jak wyjąć lufę?

Post autor: Vickers82 »

Witam.

Jak w temacie. Przyszedł czas na dokładny tuning przed sezonem i chciałem sobie koronę lufy zrobić. Problem w tym że nie mam pojęcia jak wyciągnąć lufę. Hatsana kupiłem w zeszłym roku i różni się od tego co ma foxrysza tym że u mnie cała lufa jest ruchoma, a port ładowania przypomina zamek czterotaktowy. Jakoś chyba można to wyjąć skoro ktoś to kiedyś tam wsadził :) Czekam na porady jak się do tego zabrać.

Pozdrawiam.

[ Dodano: Sob 30 Sty, 2010 23:11 ]
Pomoże ktoś? :/
Awatar użytkownika
Krzysztof Kabaj
Posty: 9
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

Post autor: Krzysztof Kabaj »

Foto ?. Zrob jakieś dokładne zdjęcie obsady lufy to może podpowiem coś.
Hatsan AT44-10 + D.O.C. 4-16x50 AO
Vickers82
Posty: 300
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:11

Post autor: Vickers82 »

Obrazek

Obrazek

Wygląda jakby można to było wykręcić, ale próbowałem już i bez powodzenia...
Awatar użytkownika
Krzysztof Kabaj
Posty: 9
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

Post autor: Krzysztof Kabaj »

Dwie rzeczy rzucają się w oczy. Wyjście z lufy - po kiego wała takie nacięcie, jak znam życie zrobione nie za dokładnie, dwa to kukla rygla zamka portu ładowania śrutu - w AT44 też mam takiego "mosiężnego pipsztoka". Puściłem Ci PW.

Lecz po chwili :

Może to coś pomoże, niestety rosyjski u mnie na bakier

http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... 8%26um%3D1
Hatsan AT44-10 + D.O.C. 4-16x50 AO
Vickers82
Posty: 300
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:11

Post autor: Vickers82 »

No do dokładności temu nacięciu daleko. Próbowałem iglakiem obrobić ale nic to bardzo nie dało. Dlatego chcę to "skoronować".

No niestety i ja po ichniemu niewiele rozumiem... Na ostatniej stronie jest fotka, na której widać że lufa jest oddzielona od tego portu ładowania tak jak myślałem. Nie wiem tylko czy jest to wkręcone czy wciśnięte. Na siłę próbował nie będę...
Awatar użytkownika
Krzysztof Kabaj
Posty: 9
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

Post autor: Krzysztof Kabaj »

Tak sobie myślę, że nacięcie na lufie służy jej wykręceniu. Nie możność jej wykręcenia przez Ciebie spowodowana była najpewniej zablokowaniem tego rodzaju ruchu samej lufie z poziomu mocowania jej w korpusie karabinu... problemem jest znalezienie tejże blokady (najpewniej śrubka) po zwolnieniu której wykręcisz lufę jak śrubę.
Hatsan AT44-10 + D.O.C. 4-16x50 AO
Awatar użytkownika
modern
Posty: 17
Rejestracja: 01 lis 2009, 21:28

Post autor: modern »

Witam
Jeśli jest tak jak u mnie :hm: w 150Torpedo to śruba blokująca lufę jest pod tym kurkiem mosiężnym należy go wykręcić a tam jest śruba na malutki klucz imbusowy
Awatar użytkownika
Krzysztof Kabaj
Posty: 9
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

Post autor: Krzysztof Kabaj »

Dziś miałem w ręku 105`ke. I faktycznie tak może być ponieważ to lufa przesuwa się i obraca w płaszzu. Spróbuj odkręcić ten mosiężny "pipsztok" :) i sprawdz czy jest tam śruba.
Hatsan AT44-10 + D.O.C. 4-16x50 AO
Vickers82
Posty: 300
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:11

Post autor: Vickers82 »

Jest malutka śrubka pod tym pipsztokiem. Wykręciłem ją, ale nic to nie dało. Lufa ani drgnie...
mak107
Posty: 86
Rejestracja: 05 lut 2010, 16:16

Post autor: mak107 »

A tak swoją drogą koledzy moglibyście opisać wrażenia z użytkowania wiatrówek z serii Torpedo?
Hw50s + Leapers 3-9x40
Vickers82
Posty: 300
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:11

Post autor: Vickers82 »

http://e-tawerna.pl/viewtopic.php?t=5249

Proszę bardzo. Wrażenia niemalże zaraz po wyjęciu z pudła.
mak107
Posty: 86
Rejestracja: 05 lut 2010, 16:16

Post autor: mak107 »

ojojoj :nie: !
Chyba się zdecyduję i w ten weekend rozbiorę swojego i zrobię przegląd.

[ Dodano: Pon 08 Lut, 2010 16:29 ]
Kolego Vickers dzwoniłem dzisiaj do serwisu w sprawie mojego Rangera i przy okazji spytałem jak wykręcić lufę ,niestety nie potrafili mi do końca wytłumaczyć jak to zrobić ponieważ nigdy tego nie robili i prawdopodobnie lufa jest nabijana na gorąco, ale to taka wersja pesymistyczna ;( . Napisz jak będziesz miał jakieś konkrety.
Hw50s + Leapers 3-9x40
Vickers82
Posty: 300
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:11

Post autor: Vickers82 »

No niestety lufy nie wyjąłem do dziś. Ale mam fachowca który koronę zrobił mi bez jej wyjmowania. Mianowicie zaostrzonym kamieniem szlifierskim założonym na wiertarkę. Wyszło mu to nienajgorzej. Jeszcze troszkę pracy małym pilniczkiem w celu usunięcia tych zadziorek i będzie w porządku.

Obrazek

Niech się fachowcy wypowiedzą czy jest to ok. Jak na moje oko to całkiem w porządku.
Nie wiecie co się z alchemikiem dzieje? Wysłałem mail do niego 2 tyg temu i do dziś nic.
Kolego mak107 dzięki za za zainteresowanie.
Awatar użytkownika
Kilan
Posty: 1321
Rejestracja: 22 mar 2008, 10:15
Lokalizacja: Rypin

Post autor: Kilan »

Zachodzi podejrzenie, że to co szlifowaliście z fachowcem to nie lufa :D
Bo to niemożliwe aby lufa była tak zakończona - z "nacięciem na śrubokręt"
Pytanie - czy przy ładowaniu (wtedy lufę odsuwasz do przodu) ta część, którą przedstawia fotka, wychodzi z osłony lufy??
Pozdrawiam
Adam.
Kandar CP1, Beeman PCA, umarex fusion, fwb300s uni, tx200mk3
Vickers82
Posty: 300
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:11

Post autor: Vickers82 »

Nie no bez jaj aż taki ciemny chyba nikt nie jest... To jest lufa. I ma takie nacięcie. I przy ładowaniu chowa się i wysuwa. Nie wysuwa się poza obręb płaszcza tylko zostaje równa z nim. A po zaryglowaniu chowa się w owym płaszczu tak że mało jej widać.
ODPOWIEDZ