Obrazek

Średnica wewnętrzna tłoka Hatsan 125

ODPOWIEDZ
Ewenement81
Posty: 6
Rejestracja: 26 sie 2009, 8:40

Średnica wewnętrzna tłoka Hatsan 125

Post autor: Ewenement81 »

Mam mały problem dotyczący wymiany sprężyny w hatsanie 125. Polega on na tym, że zakupiona orginalna turecka sprężyna dająca moc powyżej 17J nie pasuje do środka tłoka
średnica wewnętrzna tłoka to 19,3mm a zewnętrza sprężyny to 21,3 mm. Czy średnica orginalna tłoka nie powina być większa a może trzeba go rozwiercić?


Z góry dziękuje za odpowiedź
Awatar użytkownika
MarYOUsz
Posty: 21
Rejestracja: 07 sty 2009, 21:31
Lokalizacja: Targoszyn/Wrocław

Post autor: MarYOUsz »

Jeśli nie skróciłeś sprężyny w celu zachowania limitowej energii, to nikt Ci w tej sprawie na forum nie pomoże.
Jeśli skróciłeś a ścianki tłoka nie będą za bardzo osłabione, to można próbować go rozwiercać.
Hatsan 80 STG mod. + PP 3-12x42 AO
Sharp Innova 1210 w drewienku
www.sekur.pl bhp, ppoż, szkolenia
Ewenement81
Posty: 6
Rejestracja: 26 sie 2009, 8:40

Post autor: Ewenement81 »

Dokładniej chodzi mi o to, że kupiłem niby sprężyne do hatsana 125 a okazało się że jej średnica jest większa niż średnica tłoka i chciałbym się dowiedzieć jakie wymiary posiada orginalna sprężyna montowana przez firmę Hatsan na energie powyżej 17J. Czy są to te wymiary :


- długość całkowita: 420 mm
- średnica drutu: 3,6 mm
- średnica wewnętrzna: 11,8 mm
- średnica zewnętrzna: 19 mm
- ilość zwoi: 44
Awatar użytkownika
Mikrus
Posty: 955
Rejestracja: 04 paź 2006, 19:32
Lokalizacja: Kassel/Deutschland

Post autor: Mikrus »

MarYOUsz pisze:Jeśli nie skróciłeś sprężyny w celu zachowania limitowej energii, to nikt Ci w tej sprawie na forum nie pomoże.
Czemuż to nikt miałby nie pomóc ? Posiadanie faca jakieś napiętnowane jest ?
Moja rada jest taka. Kup kolego nową, wymiarową sprężynę i po kłopocie. Po co rozwiercać cokolwiek ? :/
Bezbronny
Awatar użytkownika
MarYOUsz
Posty: 21
Rejestracja: 07 sty 2009, 21:31
Lokalizacja: Targoszyn/Wrocław

Post autor: MarYOUsz »

Mikrus pisze:Czemuż to nikt miałby nie pomóc ? Posiadanie faca jakieś napiętnowane jest ?
Posiadanie FACA samo w sobie nie, ale przerabianie limitowej wiatrówki na FACA już tak - no chyba, że się jest rusznikarzem :)

edit:

Nie, żebym był jakimś twardogłowym przeciwnikiem broni i liberalizacji prawa, ale już się trochę na forum naczytałem o tym temacie i wiem, że droga do łatwiejszego posiadania groźniejszych wiatrówek nie prowadzi przez łamanie prawa a jego zmienianie :)
Hatsan 80 STG mod. + PP 3-12x42 AO
Sharp Innova 1210 w drewienku
www.sekur.pl bhp, ppoż, szkolenia
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 45
Rejestracja: 12 sty 2007, 0:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: Średnica wewnętrzna tłoka Hatsan 125

Post autor: Ronin »

Ewenement81 pisze:Mam mały problem dotyczący wymiany sprężyny w hatsanie 125. Polega on na tym, że zakupiona oryginalna turecka sprężyna dająca moc powyżej 17J nie pasuje do środka tłoka
średnica wewnętrzna tłoka to 19,3mm a zewnętrza sprężyny to 21,3 mm. Czy średnica oryginalna tłoka nie powinna być większa a może trzeba go rozwiercić?


Z góry dziękuje za odpowiedź
W starszych modelach 125 była właśnie taka średnica wewnętrzna tłoka w obecnych 125 jest większa ,zatem trudno ci będzie dostać tą "starą " wersję , mam bezpośredni dostęp do fabrycznych sprężyn i niestety nie ma tych "mniejszych" rozmiarowo, pozostaje albo dorobienie na zamówienie albo rozwiercenie tłoka co wcale nie wpłynie na niekorzyść trwałości lub osłabienia
MSWOLA
Posty: 26
Rejestracja: 08 cze 2007, 22:36
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: MSWOLA »

Tylko kto i czym to dokładnie rozwierci :?: Prościej będzie kupić sprężyny z drut 3,55 (średnica zewnętrzna 19mm) od H 55-90 i je połączyć jak w FWB. Albo do obecnej sprężyny dołożyć wewnętrzną.
Rozwiercenie tłoka może osłabić ścianki tłoka.
Charakterne Hatsany 55STG , 80STG i poczciwy 55
Diana 75 T01 i FWB 300S
Był antyczny Heanel 303
Awatar użytkownika
Cribs
Posty: 247
Rejestracja: 01 lut 2009, 9:30
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Cribs »

MSWOLA pisze:Albo do obecnej sprężyny dołożyć wewnętrzną.
Masz na myśli takie coś?: Obrazek . Nie polecam tego bo jest to jak przyspawanie starego parapetu do zderzaka poloneza. :hihi:
Awatar użytkownika
Iwan
Posty: 1672
Rejestracja: 24 lis 2008, 19:27
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Iwan »

Tylko kto i czym to dokładnie rozwierci
Dobry tokarz na dobrej tokarce na pewno da radę ;)
MSWOLA pisze:Rozwiercenie tłoka może osłabić ścianki tłoka.
To zależy jaką grubość ma standardowo ścianka tłoka.
Obrazek
Czy to z góry, czy pod górę – furman patrzy w końską dziurę.
Ewenement81
Posty: 6
Rejestracja: 26 sie 2009, 8:40

Post autor: Ewenement81 »

Zdecydowalem sie na rozwiercenie chociaz po dokonaniu wstepnych pomiarow sufmiarka tloka troche sie zalamalem ta Turecka precyzja, ale chyba nie bedzie tak zle. W naj chudszym zewnetrznym miejscu tloka wymiar ma 23.4 mm wiec jezeli wewnetrzna srednica bedzie miala 21.4 mm to w najslabszym miejscu tloka scianka bedzie miala grubosc 1 mm co z pewnoscia wytrzyma sily zwiazane z roznymi rodzajami sil dzialajacymi na tlok podczas wystrzalu. Mam natomiast nastepujace pytanie ile dokladnie wynosi zewnetrzna srednica nowej sprezyny dajacej moc powyzej 17J i jaki luz musibyc zachowany miedzy wewnetrzna scianka tloka a sprezyna??
MSWOLA
Posty: 26
Rejestracja: 08 cze 2007, 22:36
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: MSWOLA »

Cribs pisze:
MSWOLA pisze:Albo do obecnej sprężyny dołożyć wewnętrzną.
Masz na myśli takie coś?: Obrazek . Nie polecam tego bo jest to jak przyspawanie starego parapetu do zderzaka poloneza. :hihi:
A dlaczego nie :?: Podobne rozwiązanie zostało zastosowane chyba w latach 60-tych,
w najlepszych na świecie :!: :!: :!: Dianach 60-75 i chyba w krótkich modelu 5-6

Nie wiem jak w modelu H125, ale w H55 głębokość tłoka to 135mm. czyli potrzebny będzie dość sztywny wytaczak, przynajmniej o długości 142mm.
Charakterne Hatsany 55STG , 80STG i poczciwy 55
Diana 75 T01 i FWB 300S
Był antyczny Heanel 303
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 45
Rejestracja: 12 sty 2007, 0:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ronin »

W nowych modelach również jest "cieńsza " ścianka i wcale niczemu to nie przeszkadza, Turek nie bawił się w powiększanie komory sprężania po to aby wsadzić sprężynę o większej zew. średnicy , po prostu tamten wymiar szybciej ulegał zużyciu więc zastosowano większy na korzyść żywotności i "siadaniu" sprężyny. Dorabiałem nawet na zamówienie i z drutu Oteva lecz niestety te oryginalne Tureckie są lepsze jeśli chodzi o nie "limitowe" sprężyny
prokuna
Posty: 9
Rejestracja: 05 sie 2008, 18:43

Post autor: prokuna »

dotyczy to równiez 135-tki?
od kiedy (miesiac/rok) hatsan stosuje ten "wiekszy" tlok?
ODPOWIEDZ