Gas-Ram in Hatsan 125
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 gru 2007, 12:02
Witam
Szanowny kolego Andrzej "Akas" wyżej zdjęcia celności których nie było wcześniej.
Zajmuje się zaprojektowaniem nowego tłoka do Hatsana 125 czy mógł byś mi pomóc w dobraniu odpowiedniej masy tłoka i dobijaka. Obecnie mam wmontowany 300 g tłok i dobijak 45 g. Komora sprężania 84 cm3 pojemność gas-ramu 119cm3, otwór przelotowy 3.8mm, czy jest odpowiedni do optymalnej sprawności? W przyszłości zamierzam przejść na 5.5 mm.
Czy tłok 360 g i dobijak 70 g będzie odpowiedni .
Pozdrawiam
Szanowny kolego Andrzej "Akas" wyżej zdjęcia celności których nie było wcześniej.
Zajmuje się zaprojektowaniem nowego tłoka do Hatsana 125 czy mógł byś mi pomóc w dobraniu odpowiedniej masy tłoka i dobijaka. Obecnie mam wmontowany 300 g tłok i dobijak 45 g. Komora sprężania 84 cm3 pojemność gas-ramu 119cm3, otwór przelotowy 3.8mm, czy jest odpowiedni do optymalnej sprawności? W przyszłości zamierzam przejść na 5.5 mm.
Czy tłok 360 g i dobijak 70 g będzie odpowiedni .
Pozdrawiam
Hatsan 125 stg (Gas-Ram 114cm3) tuning All
Myślę ,że tłok 350-360g będzie odpowiedni i chyba nie ma sensu robić bardziej ciężkiego.
Dobijak 70g też powinien być OK.
Radecek napisał ,że w jego HW90K k.4,5 dobijak waży 90g.
W moim HW90 k.5,5 masa dobijaka to 48g.
Nie wiem , czy teraz firma zwiększyła masę ciężarka dla wszystkich modeli, czy jest to specyfika dla kalibru 4,5.
Jest jeszcze kwestia kopniaka.
Masz bardzo długi skok tłoka 12,5cm.
HW90 ma tylko 8,6cm.
Kop (inaczej mówiąc, przemieszczenie środka ciężkości) będzie proporcjonalnie większe.
Czyli, będziesz miał 150% kopa HW90.
Może warto dociążyć kolbę?
Pytasz czy otwór przelotowy 3,8mm będzie odpowiedni.
Krótko mówiąc TAK.
Średnica otworu , zależy nie tylko od oporów przepływu. Gdyby tak było ,wszyscy robili by średnicę minimalnie mniejszą niż kaliber lufy.
Jest ona zależna również od wysilenia wiatrówki.
Może okazać się ,że przy maksymalnym wysileniu i dążeniu do jak największej energii najlepiej mogą się spisywać przekroje bliskie 3,5mm.
Zaś przy łagodnej pracy ,czyli 80-procentowym wysileniu, najlepsze mogą być w okolicy 5mm.
Rodzi się tylko pytanie jak duże korzyści możemy osiągnąć tak precyzyjną optymalizacją przekroju kanału?
Okazuje się ,że nie wiele.
Przykładowo dla wiatrówki k.5,5 o pojemności komory 63cm3 ,pracującej na 80% wysileniu wychodzi mniej więcej tak:
Kanał 3,5mm -24,0j
kanał 3,8mm -24,2j
kanał 5,0mm -24,7j
Zaś dla maksymalnego wysilenia tak:
kanał 3,5mm - 28,8j
kanał 3,8mm - 29,0j
kanał 5,0mm - 26,0j
Dobijak 70g też powinien być OK.
Radecek napisał ,że w jego HW90K k.4,5 dobijak waży 90g.
W moim HW90 k.5,5 masa dobijaka to 48g.
Nie wiem , czy teraz firma zwiększyła masę ciężarka dla wszystkich modeli, czy jest to specyfika dla kalibru 4,5.
Jest jeszcze kwestia kopniaka.
Masz bardzo długi skok tłoka 12,5cm.
HW90 ma tylko 8,6cm.
Kop (inaczej mówiąc, przemieszczenie środka ciężkości) będzie proporcjonalnie większe.
Czyli, będziesz miał 150% kopa HW90.
Może warto dociążyć kolbę?
Pytasz czy otwór przelotowy 3,8mm będzie odpowiedni.
Krótko mówiąc TAK.
Średnica otworu , zależy nie tylko od oporów przepływu. Gdyby tak było ,wszyscy robili by średnicę minimalnie mniejszą niż kaliber lufy.
Jest ona zależna również od wysilenia wiatrówki.
Może okazać się ,że przy maksymalnym wysileniu i dążeniu do jak największej energii najlepiej mogą się spisywać przekroje bliskie 3,5mm.
Zaś przy łagodnej pracy ,czyli 80-procentowym wysileniu, najlepsze mogą być w okolicy 5mm.
Rodzi się tylko pytanie jak duże korzyści możemy osiągnąć tak precyzyjną optymalizacją przekroju kanału?
Okazuje się ,że nie wiele.
Przykładowo dla wiatrówki k.5,5 o pojemności komory 63cm3 ,pracującej na 80% wysileniu wychodzi mniej więcej tak:
Kanał 3,5mm -24,0j
kanał 3,8mm -24,2j
kanał 5,0mm -24,7j
Zaś dla maksymalnego wysilenia tak:
kanał 3,5mm - 28,8j
kanał 3,8mm - 29,0j
kanał 5,0mm - 26,0j
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 gru 2007, 12:02
Wykonałem kolejny tłok do Hatsana tym razem 340 g do tego dobijak 80 g, przerobiłem spust bo ten plastik to trochę lipka.
Zostaje mi zrobić jeszcze tłoczysko, i będę miał 134cm3 sprężonego powietrza, myślę ze ścianka 0.8 mm wytrzyma ciśnienie ?
Tłok wykonałem z rury kora została zaślepiona denkiem przez dospawanie, muszę jeszcze wyfrezować kanalik prowadzący napinacz tak jak w WH.
Zostaje mi zrobić jeszcze tłoczysko, i będę miał 134cm3 sprężonego powietrza, myślę ze ścianka 0.8 mm wytrzyma ciśnienie ?
Tłok wykonałem z rury kora została zaślepiona denkiem przez dospawanie, muszę jeszcze wyfrezować kanalik prowadzący napinacz tak jak w WH.
Hatsan 125 stg (Gas-Ram 114cm3) tuning All
-
- Posty: 371
- Rejestracja: 21 sty 2007, 10:57
- Lokalizacja: tuszyn
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 gru 2007, 12:02
Witam
Wpadłem na nowy pomysł umieszczenia dodatkowego zbiorniki w kolbie, pojemność to 160 cm3, kawałek rury spłaszczonej i zaślepionej z obu stron( koszt niewielki). Razem z tłokami daje to około 300 cm3. Całość połączona jest przez otwór fi 6mm.
Powinienem uzyskać łatwiejszy naciąg sprężyny. Ciśnienie będzie się sprężać do 245cm3.
Co da mi to rozwiązanie?
Proszę o wypowiedź.
Pozdrawiam
Wpadłem na nowy pomysł umieszczenia dodatkowego zbiorniki w kolbie, pojemność to 160 cm3, kawałek rury spłaszczonej i zaślepionej z obu stron( koszt niewielki). Razem z tłokami daje to około 300 cm3. Całość połączona jest przez otwór fi 6mm.
Powinienem uzyskać łatwiejszy naciąg sprężyny. Ciśnienie będzie się sprężać do 245cm3.
Co da mi to rozwiązanie?
Proszę o wypowiedź.
Pozdrawiam
Hatsan 125 stg (Gas-Ram 114cm3) tuning All
-
- Posty: 371
- Rejestracja: 21 sty 2007, 10:57
- Lokalizacja: tuszyn
Hehe, jak dzisiaj jechałem do pracy też wpadłem na ten pomysł .H125modAll pisze:Witam
Wpadłem na nowy pomysł umieszczenia dodatkowego zbiorniki w kolbie, pojemność to 160 cm3, kawałek rury spłaszczonej i zaślepionej z obu stron( koszt niewielki). Razem z tłokami daje to około 300 cm3. Całość połączona jest przez otwór fi 6mm.
Powinienem uzyskać łatwiejszy naciąg sprężyny. Ciśnienie będzie się sprężać do 245cm3.
Co da mi to rozwiązanie?
Proszę o wypowiedź.
Pozdrawiam
Powinno to poprawić sprawność.
Przy napinaniu powietrze będzie się nagrzewało 3xmniej niż wcześniej, dzięki temu będziesz miał dużo mniejsze straty spowodowane dryfem termicznym. Trudno dokładnie powiedzieć ile zyskasz, jednak na moje wyczucie można się spodziewać co najmniej 10% lżejszego naciągu.
Dodatkowo , będzie dużo mniejsza różnica Vo pomiędzy strzałami oddawanymi bardzo szybko i tymi z dłuższym celowaniem.
- pułkownik.P.p
- Posty: 155
- Rejestracja: 05 wrz 2010, 8:31
Arek ciekaw jestem,jak tam sprawuje się ten nowy tłok.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 22:06 przez pułkownik.P.p, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:24
Witam,
Czy wiecie kto robi takie rzeczy?
U kogo można coś takiego kupić (razem z usługą montażu)?
PS Mam Hatsana 135 (ten sam system co w Hatsanie 125, tylko że ma kolbę z orzecha tureckiego) i chciałbym mieć zamontowaną w nim sprężynę gazową (GAS RAM).
Pozdrawiam.
Czy wiecie kto robi takie rzeczy?
U kogo można coś takiego kupić (razem z usługą montażu)?
PS Mam Hatsana 135 (ten sam system co w Hatsanie 125, tylko że ma kolbę z orzecha tureckiego) i chciałbym mieć zamontowaną w nim sprężynę gazową (GAS RAM).
Pozdrawiam.
miałem: B3, Hatsan 90, Hatsan 135 4,5mm + PP 4-16x50AOE
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 sie 2011, 7:34
- Lokalizacja: podkarpackie