Poduszka powietrzna
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 gru 2007, 12:02
Poduszka powietrzna
Witam
Niech mi ktoś wytłumaczy, robiłem pomiary za pomocą mp3 ustawianej po środku odległości 16m. Z obliczeń wynika ze śrut przemierza lufę o długości 35 cm w czasie 0.001s. Po tym czasie następuje wystrzał. Tłok dochodzi do dna cylindra po czasie 0.018s. To gdzie ta poduszka powietrzna skoro śruta już nie ma w lufie, co ja będzie mogło wytworzyć?
Pytam dlatego ze mam wrażenie ze tłok za bardzo wali w dno cylindra. Mam na to poparcie w charakterystyce dżwięku jak coś to zamieszcze.
Niech mi ktoś wytłumaczy, robiłem pomiary za pomocą mp3 ustawianej po środku odległości 16m. Z obliczeń wynika ze śrut przemierza lufę o długości 35 cm w czasie 0.001s. Po tym czasie następuje wystrzał. Tłok dochodzi do dna cylindra po czasie 0.018s. To gdzie ta poduszka powietrzna skoro śruta już nie ma w lufie, co ja będzie mogło wytworzyć?
Pytam dlatego ze mam wrażenie ze tłok za bardzo wali w dno cylindra. Mam na to poparcie w charakterystyce dżwięku jak coś to zamieszcze.
Hatsan 125 stg (Gas-Ram 114cm3) tuning All
- przemiello
- Posty: 97
- Rejestracja: 13 lis 2007, 14:29
- Lokalizacja: Olecko
Wydaje mi się, że tłok właśnie odbija się o powietrze pozostałe jeszcze w cylindrze (gdy śrutu już nie ma w lufce) tak jak na symulacji http://www.arld1.com/pistonpelletdynamics.html
Było H85 & PP 6x40, jest HW95 & DOT 4-16x42
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 gru 2007, 12:02
Re: Poduszka powietrzna
Musiałeś źle zinterpretować wykres dźwięku , lepiej ustaw bliżej mikrofon to może pomóc.H125modAll pisze:Witam
Niech mi ktoś wytłumaczy, robiłem pomiary za pomocą mp3 ustawianej po środku odległości 16m. Z obliczeń wynika ze śrut przemierza lufę o długości 35 cm w czasie 0.001s. Po tym czasie następuje wystrzał. Tłok dochodzi do dna cylindra po czasie 0.018s. To gdzie ta poduszka powietrzna skoro śruta już nie ma w lufie, co ja będzie mogło wytworzyć?
Pytam dlatego ze mam wrażenie ze tłok za bardzo wali w dno cylindra. Mam na to poparcie w charakterystyce dżwięku jak coś to zamieszcze.
Mimo wszystko nawet na dobrym wykresie nie jest łatwo zdefiniować poszczególne fazy cyklu. Na pewno nie widać startu śruta.
Na tej symulacji dokładnie widać poduszkę (wystarczy wcisnąć przycisk "Go to 7,3ms and Stop").przemiello pisze: Wydaje mi się, że tłok właśnie odbija się o powietrze pozostałe jeszcze w cylindrze (gdy śrutu już nie ma w lufce) tak jak na symulacji http://www.arld1.com/pistonpelletdynamics.html
Tam jest wszystko ładnie opisane.
1. Po czasie 6,5ms następuje start paletki i jest to około 90% skoku tłoka.
2.Ciśnienie startu waha się od 4 do 14bar.
3.W okresie 7,3ms następuje szczyt drogi tłoka ,zaś ciśnienie według autorów rośnie w granicach 140-210bar , paletka w tym okresie pokonuje kilka pierwszych centymetrów.
4. Następnie tłok się odbija ,a śrut pokonuje pozostały odcinek lufy.
Zygmuncie masz rację
Lufę półmetrową śrut pokonywałby w okresie 4ms gdyby rozpędzał się ruchem jednostajnie przyśpieszonym.
W rzeczywistości przelot trawa poniżej 3ms. Powodem jest bardzo gwałtowne przyśpieszanie na pierwszych kilkunastu centymetrach.
Ostatnio zmierzyłem prędkość exacta na ucince lufy 12cm i 43cm , wyniosły one odpowiednio 166m/s i 240m/s.
Re: Poduszka powietrzna
Na dłuższej lufie prędkość była większa?Akas pisze: Ostatnio zmierzyłem prędkość exacta na ucince lufy 12cm i 43cm , wyniosły one odpowiednio 166m/s i 240m/s.
S634, L3-9x32
http://spst.ftp.sh/
http://spst.ftp.sh/