Hatsan 95 tuning
Re: Hatsan 95 tuning
Jakby sprężyna była za krótka to brzęczałby niemiłosiernie po oddaniu strzału.
Jak zakładałeś starą sprężynę i musiałeś ją ścisnąć to nie ma luzu. Jedynie być może małe napięcie wstępne.
Jak zakładałeś starą sprężynę i musiałeś ją ścisnąć to nie ma luzu. Jedynie być może małe napięcie wstępne.
Re: Hatsan 95 tuning
Panowie mam pytanie odnośnie ślizgu tłoka. Mianowicie jak ten pierścień jest zakładany na rowek na tłoku? Czy pierścień jest rozcięty i trzyma się poprzez przyleganie do cylindra i rowka czy naciągany po poprzednim rozgrzaniu tak jak uszczelka tłoka czy może rozcięty i wklejony.
Spotkałem się z opcją pierwszą jednak patrząc w internecie na systemy,"lazaglide", "vmach" nie wygląda to tak jakby były rozcięte.
Spotkałem się z opcją pierwszą jednak patrząc w internecie na systemy,"lazaglide", "vmach" nie wygląda to tak jakby były rozcięte.
- Mamutowicz
- -#mamutowicz
- Posty: 4637
- Rejestracja: 02 paź 2011, 14:07
- Lokalizacja: Rajcza / Thurcroft
Re: Hatsan 95 tuning
Nie wygląda na rozcięte bo po założeniu końce prawie że przylegają do siebie..
Poza tym nie wiadomo jak było zdjęcie zrobione, czy z łączeniem z tyłu, od niewidocznej strony czy nie.
To jak z pierścieniami na tłoku w silniku... Zakładasz rozcięte, a po włożeniu do cylindra są przktycznie dociśni3te do siebie na styk.
Poza tym nie wiadomo jak było zdjęcie zrobione, czy z łączeniem z tyłu, od niewidocznej strony czy nie.
To jak z pierścieniami na tłoku w silniku... Zakładasz rozcięte, a po włożeniu do cylindra są przktycznie dociśni3te do siebie na styk.
TX200 by Tony Leach + SS 10x42 - do lufy exact i heja na tor..
Ps.
Zacząłem znowu szczelać..
Dam znać jak zacznę ftrafiać.
Ps.
Zacząłem znowu szczelać..
Dam znać jak zacznę ftrafiać.
Re: Hatsan 95 tuning
Do zamontowania w rowku (za moich czasów w kanałku) ślizg musi być rozcięty. Tę samą technikę stosuje się w podobnych rozwiązaniach w lotnictwie od bardzo dawna. Nie ma możliwości "naciągnięcia" ślizgu bez jego uszkodzenia czy wręcz zniszczenia. Prawidłowo ślizgi powinno się rozcinać pod kątem ok 45 stopni od płaszczyzny ślizgu. Daje to pewność, że po zamontowaniu pierścień ślizgowy będzie pracował całym obwodem. Ja swoje ślizgi wklejałem i później obrabiałem na gotowo w celu uzyskania dokładniejszego pasowania, ale nie jest to konieczne.KrzysiekP pisze: ↑17 lis 2023, 9:03 Panowie mam pytanie odnośnie ślizgu tłoka. Mianowicie jak ten pierścień jest zakładany na rowek na tłoku? Czy pierścień jest rozcięty i trzyma się poprzez przyleganie do cylindra i rowka czy naciągany po poprzednim rozgrzaniu tak jak uszczelka tłoka czy może rozcięty i wklejony.
Spotkałem się z opcją pierwszą jednak patrząc w internecie na systemy,"lazaglide", "vmach" nie wygląda to tak jakby były rozcięte.
Było Cometa, Diana, TX
Re: Hatsan 95 tuning
Dzięki. Rozcięcie faktycznie ułatwia sprawę. Dokładność rozcięcia to osobna sprawa. W następnym tygodniu biorę się do roboty. Prowadnica, kapelusik, ślizg, odchudzanie poprawa portu ładowania który skrobie peletki aż miło, może skrócenie lufki do 37cm i korona.
Tłoki hatsana są hartowane? Da się to obrobić zwykłym nożem czy trzeba odpuszczać stal?
Do klejenia wystarczy super glue czy epoxy?
Tłoki hatsana są hartowane? Da się to obrobić zwykłym nożem czy trzeba odpuszczać stal?
Do klejenia wystarczy super glue czy epoxy?
Re: Hatsan 95 tuning
Tłok nie jest twardy. Obrabia się bez problemu. Nie jestem pewien czy pytałeś o klej do wklejenia ślizgu, a jeżeli tak, to ja używam poxipolu. Pomaga jeżeli szerokość ślizgu wykonana jest z lekkim wciskiem. Powodzenia.
Było Cometa, Diana, TX
Re: Hatsan 95 tuning
Za moich też. Jako "młody" zapytałem starego tokarza ,jak mam wykonać rowek? Odpowiedź była prosta,"rowek to masz między pośladkami".
A co do ślizgu? W TX-sie miałem klejony i jak się uszkodził zrobiłem luźny i powiem,że nie widziałem różnicy. W HW,też jest zamontowany na luźno.
Mniej jest z tym roboty
Re: Hatsan 95 tuning
Roman, mój nauczyciel określał to bardziej dosadnie, ale chodziło o tę samą część ciała.
Czasy się zmieniają. Dzisiaj mamy rowkowanie i narzędzia nie do kanałków, a właśnie do rowkowania. Tokarz to operator i takie tam inne..... Zmiany, zmiany....
Czasy się zmieniają. Dzisiaj mamy rowkowanie i narzędzia nie do kanałków, a właśnie do rowkowania. Tokarz to operator i takie tam inne..... Zmiany, zmiany....
Było Cometa, Diana, TX
Re: Hatsan 95 tuning
Nie ukończyłem szkoły technicznej a wydawało mi się że kanałek od rowka różni się tym że ten pierwszy jest przelotowy. Stąd też zgodzę się z majstrem że rowek jest gdzie jest. Jeżeli uraziłem tokarzy i ślusarzy nikczemnie nazywanych dziś operatorami maszyn skrawających przepraszam.
- Mamutowicz
- -#mamutowicz
- Posty: 4637
- Rejestracja: 02 paź 2011, 14:07
- Lokalizacja: Rajcza / Thurcroft
Re: Hatsan 95 tuning
Jest jeszcze.. Przekopek..
To taki kanałek który okazał się być częściowo rowkiem i jest tylko trochę przelotowy..
Na mierzei wiślanej taki jest np..
TX200 by Tony Leach + SS 10x42 - do lufy exact i heja na tor..
Ps.
Zacząłem znowu szczelać..
Dam znać jak zacznę ftrafiać.
Ps.
Zacząłem znowu szczelać..
Dam znać jak zacznę ftrafiać.
Re: Hatsan 95 tuning
Taki przekopek niepogłębiony, czyli zwykły, nijaki rowek (kanałek) .
Czas na małe "conieco" .(Już nie mam Hatsana ) Ale mam hulajnogę na prunt, "UZI", strzelbę taką jak Kamazek i spaliłem Roberta J chinkę "Magnum" !
Re: Hatsan 95 tuning
KrzysiekP absolutnie nikogo nie uraziłeś. Zebrało nam się na wspomnienia i to wszystko.
Powodzenia przy operacji.
Powodzenia przy operacji.
Było Cometa, Diana, TX