Dostałem ostatnio na małe SPA prawie nowy pistolet wiatrówkę Umarex Trevox 4,5 mm ze sprężyną gazową.
Ponieważ prawie nie ma o nim żadnych informacji na forach (szczególnie o budowie wewnętrznej), postanowiłem skrobnąć parę słów, tak tylko informacyjnie, może się komuś przyda.
Wiatrówka ta to raczej typowy pistolet do rekreacji, z plastikowym łożem i chwytem oraz tłumikopodobną nakładką na lufę, mającą robić chyba efekt łoł, ale tak naprawdę pomaga tylko w naciąganiu.
Waga ok. 1,45 kg, dł. ok. 460 mm.
Cylinder z szyną 11 m stalowy, lufa z kostką też, co jeśli chodzi o kostkę nie jest ostatnio oczywiste
Pierwsze subiektywne wrażenia z użytkowania.
Lufę łamie się z oporem typowym dla "gazówki", spust długi i twardy, "kopniak" mocny, celność na 10 m, hmm... rekreacyjna, dizel z lufy solidny
Prędkość na śrucie Crosman Pointed, 10 strzałów - od 65 do 172 m/s, czyli pełna dowolność.
Łóże od systemu odkręcamy trzema śrubkami.
Demontaż wnętrzności prosty, bez udziwnień, ale raczej bez ściskacza się nie obejdzie, bo sprężyna gazowa bardzo mocna.
Tłok jak tłok, stalowy
Uszczelka tłoka to typowy styl ryżowo/kebabowy
Twarda, z udawaną wargą, pociachana po obwodzie podczas montażu, a co !
No i oczywiście całość skąpana w oleju, na bogato, więc dizel nie dziwi.
Obudowa modułu spustowego robi kiepskie wrażenie, zwykły plastik, w środku niego plastikowy spust.
Zaraz za nim pierwsza dźwigienka, również plasticzana, na szczęście dwie następne są stalowe, dosyć solidne i grube.
W środku dwie sprężynki, jedna od języka, taka w normie twarda, natomiast druga od zapadki tłokowej jest super twarda.
Nie wiem po jakiego grzyba dali taką twardą, będę próbować dać miększejszą
Śrubka regulacji długości drogi języka tak krótka, że nie ma o co się zaprzeć, aby zadziałała !
Będę teraz szukać do pistola porządnej uszczelki tłoka ( śr. 28 mm), a w międzyczasie zajmę się całym modułem spustowym.
Jeszcze nie wiem nic na temat stanu korony lufy, bo kończy się ona ok. 8,5 cm od wylotu "tłumika", a jak go zdjąć nie mam pojęcia
Więc c.d.n.
Umarex Trevox 4.5 mm gas piston
Re: Umarex Trevox 4.5 mm gas piston
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Czas na małe "conieco" .(Już nie mam Hatsana ) Ale mam hulajnogę na prunt, "UZI", strzelbę taką jak Kamazek i spaliłem Roberta J chinkę "Magnum" !
- kamazek
- szpecjalista od GPK Zasłużony 2021
- Posty: 3174
- Rejestracja: 10 sie 2016, 7:28
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Umarex Trevox 4.5 mm gas piston
Twardość spustu możemy zmniejszyć przez podmiankę na słabszą sprężynki dźwigni zaczepu tłoka.
Na zdjęciu założona sprężynka oryginalna, obok przygotowana na podmiankę
Można jeszcze lekko dogiąć kombinerkami sprężynkę agrafkową założoną na język spustowy.
Oczywiście konieczna jest polerka miejsc na stalowych dźwigienkach, które współpracują ze sobą i nasmarowanie ich.
Do skrócenia drogi spustu wystarczy założyć dłuższą śrubkę regulacyjną M5, fabryczna to tylko atrapa
Nie udało mi się znaleźć uszczelki tłoka o wymiarach identycznych z oryginalną, widocznie Umarex ma własne standardy.
Można u Eresa zamówić uszczelkę na konkretny wymiar, ale postanowiłem najpierw spróbować uratować oryginalną.
Ponieważ ta w cylindrze chodziła bardzo ciasno, podszlifowałem ją dookoła, aby trochę wyrównać i zgubić wyrwy od niechlujnego montażu.
Po dokładnym wymyciu bebechów z oleju, całość złożyłem do kupy, lekko tylko natłuszczając wargę uszczelki i dałem na tył tłoka trochę smaru molibdenowego.
Efekt ?
Spust jest teraz lżejszy, do naprawdę lekkiego dużo mu brakuje, ale nie trzeba już z nim walczyć.
Po kilku strzałach próbnych test na chrono, śrut dalej Crosman Pointed.
Kilkanaście prób i cały czas stabilne 165-166 m/s !
Wynika z tego, że totalny rozrzut prędkości początkowej spowodowany był przez zalanie cylindra jakimś olejem "pod korek"
Po ostrzelaniu tarczy celność się poprawiła, z 8 m prawie wszystko "w czarnym" typowej tarczy 14x14, ale ciężko mówić o zrobieniu jakiejś ciaśniejszej grupy.
Może jakby spróbować Exactem ?
Ale to już niech sobie testuje właściciel Trevoxa
Tak myślę, że gdyby zmniejszyć ciśnienie w tym gas pistonie, tak aby pistol miał ok.130 m/s,
to i spust byłby lżejszy, i celność może by się poprawiła ... może
Do korony lufy nie ma dostępu z powodu nakładki, którą nie wiem jak zdjąć.
Śrut przepychany przez lufę od portu ładowania najpierw wchodzi ciasno, potem idzie prawie bez oporu i tak samo wypada z lufy.
Ślady gwintu na sukience śrutu są mało wyraźne i nieregularne.
W sumie po drobnych, bez kosztowych zabiegach wiatrówka zyskała stabilną prędkość i lżejszy spust, a dzięki temu poprawiła się celność
Do radosnego pykania do puszek czy innej "rozwałki" może być
No i to było by na tyle
Na zdjęciu założona sprężynka oryginalna, obok przygotowana na podmiankę
Można jeszcze lekko dogiąć kombinerkami sprężynkę agrafkową założoną na język spustowy.
Oczywiście konieczna jest polerka miejsc na stalowych dźwigienkach, które współpracują ze sobą i nasmarowanie ich.
Do skrócenia drogi spustu wystarczy założyć dłuższą śrubkę regulacyjną M5, fabryczna to tylko atrapa
Nie udało mi się znaleźć uszczelki tłoka o wymiarach identycznych z oryginalną, widocznie Umarex ma własne standardy.
Można u Eresa zamówić uszczelkę na konkretny wymiar, ale postanowiłem najpierw spróbować uratować oryginalną.
Ponieważ ta w cylindrze chodziła bardzo ciasno, podszlifowałem ją dookoła, aby trochę wyrównać i zgubić wyrwy od niechlujnego montażu.
Po dokładnym wymyciu bebechów z oleju, całość złożyłem do kupy, lekko tylko natłuszczając wargę uszczelki i dałem na tył tłoka trochę smaru molibdenowego.
Efekt ?
Spust jest teraz lżejszy, do naprawdę lekkiego dużo mu brakuje, ale nie trzeba już z nim walczyć.
Po kilku strzałach próbnych test na chrono, śrut dalej Crosman Pointed.
Kilkanaście prób i cały czas stabilne 165-166 m/s !
Wynika z tego, że totalny rozrzut prędkości początkowej spowodowany był przez zalanie cylindra jakimś olejem "pod korek"
Po ostrzelaniu tarczy celność się poprawiła, z 8 m prawie wszystko "w czarnym" typowej tarczy 14x14, ale ciężko mówić o zrobieniu jakiejś ciaśniejszej grupy.
Może jakby spróbować Exactem ?
Ale to już niech sobie testuje właściciel Trevoxa
Tak myślę, że gdyby zmniejszyć ciśnienie w tym gas pistonie, tak aby pistol miał ok.130 m/s,
to i spust byłby lżejszy, i celność może by się poprawiła ... może
Do korony lufy nie ma dostępu z powodu nakładki, którą nie wiem jak zdjąć.
Śrut przepychany przez lufę od portu ładowania najpierw wchodzi ciasno, potem idzie prawie bez oporu i tak samo wypada z lufy.
Ślady gwintu na sukience śrutu są mało wyraźne i nieregularne.
W sumie po drobnych, bez kosztowych zabiegach wiatrówka zyskała stabilną prędkość i lżejszy spust, a dzięki temu poprawiła się celność
Do radosnego pykania do puszek czy innej "rozwałki" może być
No i to było by na tyle
Re: Umarex Trevox 4.5 mm gas piston
U mnie w tej zabawce lata H&N Logo Sport. Szczerbinka tym pistolecie to porażka, lepiej założyć kolimator.
Re: Umarex Trevox 4.5 mm gas piston
U mnie ten trevox na śrucie 0,47g osiąga 185m/s i jest to prędkość stabilna. Po dodaniu wyciąganej kolby i celownika, a także usprawnieniu spustu na 30-40m można spokojnie trafić w puszkę. Ciekaw jestem czy da się wstawić sprężynę gazową od jakiegoś np hatsana z możliwością dopompowania.