Obrazek

Wypolerowany cylinder przy okazji tuningu mod 90

ODPOWIEDZ
Anto
-#nowy
-#nowy
Posty: 1
Rejestracja: 24 lip 2022, 14:12

Wypolerowany cylinder przy okazji tuningu mod 90

Post autor: Anto »

Witajcie
Mam takie pytanie. Właśnie wykonałem poprawkę fabryki zestawem tuningowym od Alchemika. Oczywiście doskonale poprawiła się kultura pracy i generalnie wszystko jest git oprócz jednej rzeczy. Wyczytałem gdzieś na forum o sugesti polerowania tłoka i wnętrza cylindra... Tam ktoś pisał że na patyczek od szaszłyka nawinął papier ścierny i wiertarką polerował wnętrze cylindra. Uczyniłem podobnie, z tymże dokładniej ponieważ dobrałem cienki metalowy wałek długości cylindra nawinąłem najpierw gumowy pasek z dętki następnie na taśmę dwustronną przykleiłem papier gramatura 500 a następnie 1500 i wyszlifowałem wnętrze cylindra.
Jak się teraz doczytałem to błąd. Pomimo nasmarowania wnętrza cylindra oliwą bardzo hałasuje uszczelka. Piszczy przy naciąganiu. Przed smarowaniem było jeszcze gorzej.
Teraz gdzieś się doczytałem że rowki w cylindrze służą smarowaniu uszczelki...
Czy z tym można jeszcze coś zrobić czy nieodwracalnie zniszczyłem cylinder a więc w zasadzie cały sprzęt?
Awatar użytkownika
masa
-#zasłużony2020-21s2
-#zasłużony2020-21s2
Posty: 389
Rejestracja: 26 sty 2015, 18:22
Lokalizacja: Mielec

Re: Wypolerowany cylinder przy okazji tuningu mod 90

Post autor: masa »

Użyj papieru o gradacji 100-120 i małych obrotów (40-60 obr/min). Musisz wykonywać miarowe ruchy przód/tył tym samym tempem. Chodzi o uzyskanie "siatki" w otworze podobnej do tej po honowaniu osełką. Uwaga - papieru nie można używać za długo, bo po stępieniu zacznie polerować "na lustro" i po ptokach :hihi:
Przeglądnij youtuba w temacie "honowanie cylindrów" żeby "załapać" o co chodzi i uważaj, bo w ten sposób możesz cylinder poprawić, ale też konkretnie go zepsuć. :zdziwko:
TX200 HC + Element Helix
kukulka00
-#nowy
-#nowy
Posty: 2
Rejestracja: 29 lis 2022, 22:08

Re: Wypolerowany cylinder przy okazji tuningu mod 90

Post autor: kukulka00 »

Temat trochę "odkopany" - ale dość ważny. Przywiązywałem kiedyś wagę do idealnego wypolerowania części, np. przewodu lufy. I kiedyś nabyłem rewolwer z lufą Lothar Walther . Przewód lufy miał dosłownie w polach i bruzdach naprawdę LUSTRZANY ( Pominę fakt że nie był zbyt celny jak tego oczekiwałem). Ciężko było ją wyczyścić - zaolejona szmatka dosłownie blokowała się i przeciskała się z głośnym piskiem na wyciorze. Coś w tym jest...
rokasa58
-#zasłużony2020
-#zasłużony2020
Posty: 764
Rejestracja: 29 gru 2016, 14:09
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Re: Wypolerowany cylinder przy okazji tuningu mod 90

Post autor: rokasa58 »

kukulka00 pisze: 29 lis 2022, 22:23 Temat trochę "odkopany" - ale dość ważny. Przywiązywałem kiedyś wagę do idealnego wypolerowania części, np. przewodu lufy. I kiedyś nabyłem rewolwer z lufą Lothar Walther . Przewód lufy miał dosłownie w polach i bruzdach naprawdę LUSTRZANY ( Pominę fakt że nie był zbyt celny jak tego oczekiwałem). Ciężko było ją wyczyścić - zaolejona szmatka dosłownie blokowała się i przeciskała się z głośnym piskiem na wyciorze. Coś w tym jest...
Jak jest lustro,to bardzo dobrze :D Celność,to osobny temat :D Do czyszczenia luf wiatrówek,używaj żyłki i szmatek nasączonych np. Balistolem /wycior i szmatki, ostatnio miałem w rękach 40 lat temu,jak czyściłem swój AKM :D /.
kukulka00
-#nowy
-#nowy
Posty: 2
Rejestracja: 29 lis 2022, 22:08

Re: Wypolerowany cylinder przy okazji tuningu mod 90

Post autor: kukulka00 »

Nie no, wiadomo co do wiatrówek-ale to był rewolwer .44
ODPOWIEDZ