Obrazek

Sprężyna gazowa (gas ram) w Hatsanie 95

Awatar użytkownika
sniper_pl
Posty: 69
Rejestracja: 24 sty 2012, 22:31

Post autor: sniper_pl »

I ja bym widział taki Gas -Ram do swojego Harnasia, na razie czekam na PM
jaro1027
Posty: 9
Rejestracja: 29 sty 2012, 16:21
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: jaro1027 »

Witam świetna robota, sam zastanawiałem się jak założyć gas-ram do mojego h80 ???. A tu wszystko z ful opisem i foto.
Darek
Posty: 829
Rejestracja: 14 lip 2006, 16:47
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Darek »

Dominik uszczelnienie masz na dwóch oryngach ?
Na jednym lżej chodzi i jest lepszy cykl strzału ;) i ogólnie lepiej działa ;)
Zrób jak największa pojemność powietrza w tłoku będzie mięciutki ,i wystarczy kilka atmosfer aby uzyskać 16j .
Jak wygląda tył w dzisiejszych Hatsanach ? Tłoki są takie same we wszystkich modelach ?
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Awatar użytkownika
Alchemik
Posty: 121
Rejestracja: 03 maja 2006, 22:37
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: Alchemik »

Darku uszczelnienia mam na dwóch oringach, dlatego że wtedy jest mniejsza możliwość ubytku ciśnienia z czasem, gdybym miał idealnie gładką powierzchnię to można zostawić tylko jeden oring, robiłem różne testy. Co do pojemności to wiem że powinna być jak największa i tak robię, jednak w Hatsanach ze spustem quatrro jest sporo mniej miejsca.
A kilka atmosfer to nawet przy pojemności układu 80 cm^3 nawet by było za mało, aby uzyskać 16 J.
Tłoki różnią się, modele 99 i 9 mają zmniejszony skok tłoka do 90 mm, przez co są dłuższe, pozostałe modele mają blisko 100 mm skoku i krótsze tłoki.
W tylną cześć cylindra wchodzi część spustu i to zmniejsza możliwości, jednak mam już w planach pomysł na przeróbki spustu dla powiększenia pojemności.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2012, 21:08 przez Alchemik, łącznie zmieniany 1 raz.
AA TX200 HC
Cahir
Posty: 3
Rejestracja: 29 lis 2011, 19:56

Post autor: Cahir »

Wielkie gratulacje :)

Moim zdaniem trochę przekombinowałeś, z zaworkiem. Faktycznie zaczep spustu dość mocno koliduje, z montażem GSu, ale gdy zastosuje, się zawór zewnętrzny (na cylindrze, pod szyną) problem praktycznie znika. Jedyny mankament tego rozwiązania, to estetyka, ale, i z tym nie trudno się uporać.

Osobiście mam H135, z Gas-Ramem. I również miałem problem, z umieszczeniem zaworu. Obecnie jest on po prawej stronie cylindra pod szyną. Żeby nie było problemu, z pompowaniem wstawiono po prostu zaworek od kóa samochodowego :D i zamaskowano mosiężnym kapeluszem. Zdaje się, że wykorzystujesz nawet identyczną pompkę co ja. Na alledrogo, za niecałe 60pln.
Co do tłoka - w 135 dorabianie się nie sprawdziło - sprawność i efektywność karabinka została niemal taka sama, jak przy dopasowaniu oryginału.
Jak chodzi o uszczelnienie, to u mnie są, aż 3 frezy na oringi, z czego wykorzystane jak u Ciebie 2 (trzeci w zapasie).

Co do osiągów H135 najlepiej jest oczywiście, w FACu. Przy 15atm (w momęcie napięcia wzrasta do około 25/26atm) na Jsb Jumbo 5,52mm mam jakieś 46,3J i to chyba optimum dla tego sprzętu. Powyżej nie próbowałem, z uwagi na wytrzymałość wentylka :lol: Jsb Jumbo 5,52 lata około 300m/s, skoki w granicy 298/302m/s.
Mój niestety, w limicie nie daje rady. Cykl strzał jest okropny.

Co do kopa. Hmm w FACu wierzga jak dziki muł, ale z tym już niczego nie poradzimy... Nie mniej jednak strzela się celnie i przyjemnie. Przy odrobinie wprawy kopa się prawie nie zauważa.

Niebawem mam zamiar zaprezentować swój sprzęcik, ale jeszcze nie dokońca zrobiłem co mam w zamyśle. Dokładniej to myślę nad nowym drewnem :)

Pozdrawiam Cahir

P.S. Nie napisałem nic o naciągu :) Nie wiem jak było by przy oryginalnej lufie, ale u mnie, z nakręconym stalowym tłumikiem (w efekcie jest dłuższa o jakieś 10cm) jest znośnie. Przypomina to trochę naciąganie Patriota.
Darek
Posty: 829
Rejestracja: 14 lip 2006, 16:47
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Darek »

Nie ma co martwić się o zaworek samochodowy ;) próbowałem kiedyś zrobić pompkę PCP i udało mi się napompować 125 atm oczywiście wykorzystywałem do tej konstrukcji zaworki samochodowe wytrzymywały spokojnie ;) Przy 75 at spuszczałem bez problemu powietrze wciskając wentyl , ale to były małe objętości powietrza ;) siłę naciągu można policzyć z tego co pamiętam chyba :hm: było przy 1 at = 1kg na 1cm kwadratowy powietrza . Trzeba by było policzyć jeszcze dźwignie ;) ale tu nie wtajemniczałem się bo pompka była bez dźwigni :)
Ostatnio zmieniony 08 mar 2012, 18:44 przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Awatar użytkownika
pico1979
Posty: 7
Rejestracja: 30 mar 2010, 10:21
Lokalizacja: Nowa Dęba

Post autor: pico1979 »

U mnie w kralu zrobiłem Gas-Strut z siłownika od klapy samochodu i również zastosowałem wentyl samochodowy. W tej chwili mam napompowane do ok 115 Bar a wytrzymywał do ok. 150, uszczelnienie nie dawało rady i ciśnienie spadało do właśnie tych 115-120.
BMK51 / Kral A002 - Gas Strut / CP99c / IŻ38
(\_/)
(ಠ_ಠ)
C(")(")
Darek
Posty: 829
Rejestracja: 14 lip 2006, 16:47
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Darek »

115 atm :wow: lufa nie gnie się przy naciąganiu ? :hm: masz parę w łapach :)

[ Dodano: Wto 13 Mar, 2012 19:10 ]
Może ktoś podpowie jak ściągnąć bez uszkodzenia to coś z lufy ?
Siedzi jak na klej :maruda:
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Awatar użytkownika
skrzat
Posty: 490
Rejestracja: 10 wrz 2009, 20:52
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: skrzat »

Darek, najprościej jest owinąć lufę szmatką (by jej nie porysować), przyłożyć do "tego czegoś" klocek drewniany i stukać młotkiem przez niego wzdłuż lufy. Powinno puścić, ale licz się z pęknięciem tego ustrojstwa. Możesz też użyć ściągacza do łożysk odpowiedniej wielkości.
Coś, by trafiać.

SKRZAT made - modyfikacje wiatrówek (systemy, spusty, osady, baki, stopki ...)
Darek
Posty: 829
Rejestracja: 14 lip 2006, 16:47
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: Darek »

Już po zabiegu ;) rozwaliłem atrapę tak siedziała .Ale za to zrobiłem koronę ,pierścienie ślizgowe na tłoku ,prowadnicę i jestem mile zaskoczony strzela się z tego Hatsana jak z hw95 celnością też zbytnio nie odbiega ,fajny karabin za małą kasę ,jeszcze mam w planach małą niespodziankę ,ale to dopiero jak zrobię ;) bo na razie plany i trochę zaczęte, ale brak natchnienia do wynalazków :lol: bo pojawiły się małe trudności które trzeba przemyśleć :hm: ;) takiego wynalazku to chyba jeszcze nie było :lol:
Hatsan953x12-44 mini
Było NORKONNIA ŁUCZNIK 87 HATSAN55 SLAVIA634 QB89 WALTHER LG210 PROSPORT
Awatar użytkownika
skrzat
Posty: 490
Rejestracja: 10 wrz 2009, 20:52
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: skrzat »

Wiedziałem, że dasz radę. ;) Wyszykuj go na Tawerniaki.
Coś, by trafiać.

SKRZAT made - modyfikacje wiatrówek (systemy, spusty, osady, baki, stopki ...)
yrek58
Posty: 1
Rejestracja: 22 mar 2012, 14:48

Post autor: yrek58 »

Witam. Każdy mówi o gas ram a co powiecie o tym wynalazku.
http://www.lojadacarabina.com.br/produt ... rencia=384
Ciekawe jak to się sprawdza w praktyce. Montaz też jest prosty.
http://www.youtube.com/watch?v=LcSbH7lZ ... re=related
Awatar użytkownika
eclip2
Posty: 1234
Rejestracja: 09 lis 2007, 21:46
Lokalizacja: Kostry/Lubelskie

Post autor: eclip2 »

yrek58 pisze:a co powiecie o tym wynalazku.
A to jest tzw. Gas Strut.
B2->H55->HW97k->FN19->HW90->AT44
BT3-9x40->BL3-9x40->BT3-9x40 DOA600->BT6-18x40
Łucznik wz.70 + Browning Buck Mark URX
Awatar użytkownika
Woytek
Posty: 646
Rejestracja: 15 maja 2010, 19:12
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Woytek »

Siłownik gazowy. Przykład: siłownik od klapy bagażnika w aucie.
AA Pro Sport BKL DOT
HW 97k
Crosman 3576
Hatsan 90 custom
Awatar użytkownika
crash85
Posty: 235
Rejestracja: 02 lut 2011, 18:54
Lokalizacja: Chełm

Post autor: crash85 »

A to nie to samo? laik jestem, nie znam się więc pytam :D bo tak jakby zasada działania podobna?
ZORAKI HP-01 ULTRA 5,5 + PROCA NA KAMIENIE
ODPOWIEDZ