Obrazek

Problem z kopceniem(dieslowaniem)

Awatar użytkownika
daniel4g
Posty: 21
Rejestracja: 17 kwie 2008, 21:10
Lokalizacja: Żyrardów

Problem z kopceniem(dieslowaniem)

Post autor: daniel4g »

Witam

We wtorek stałem się szczęśliwym posiadaczem hatsana 80s i do tej pory wszystko było ok kiedy dzisiaj po oddaniu ok 30 strzałów (w sumie od nowości ok 100) nagle kolejny strzał był bardzo głośny(aż zadzwoniło mi w uszach). Nie przejąłem się tym zbytnio ale przy kolejnych strzałach z lufy wydobywa się wyraźny dym. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale ten głośny strzał oddałem trzymając wiatrówkę pod kątem w górę. Na forum wiele czytałem o efekcie dieslowania i wiem że niszczy on wiatrówkę dlatego więcej strzałów już nie oddałem i bardzo proszę bardziej doświadczonych kolegów o radę co w takiej sytuacji robić? Dodam, że wiatrówki nie smarowałem ani nawet nie rozbierałem dziwi mnie więc że "dymek" pojawił się juz po ok 100 strzałach. Ponieważ wiatrówka jest na gwarancji to zadzwoniłem do sprzedawcy który twierdzi, że nie należy się tym przejmować, strzelać dalej i jak smar się wypali wszystko będzie ok.
rifleman

Post autor: rifleman »

daniel4g pisze: Ponieważ wiatrówka jest na gwarancji to zadzwoniłem do sprzedawcy który twierdzi, że nie należy się tym przejmować, strzelać dalej i jak smar się wypali wszystko będzie ok.
A przy okazji spali uszczelke tłoka. :maruda: To już podejrzany sprzedawca :lol:
Raczej nie rób tego co radzi. :/
Jak po jakichś 10-20 strzałach dalej "kopci" to rozbierz wszystko, wymyj i nasmaruj czym trzeba. ;)
Tylko z umiarem, bo znowu będzie diesel. :!:
Wszystko jest w tematach przyklejonych:
http://e-tawerna.pl/viewtopic.php?t=38
http://e-tawerna.pl/viewtopic.php?t=59
Awatar użytkownika
daniel4g
Posty: 21
Rejestracja: 17 kwie 2008, 21:10
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: daniel4g »

Sprzedawca to polecany na tym forum: sklep skorpio. Wszystkie przyklejone tematy oczywiście przeczytałem. Dziwi mnie tylko że efekt ten nie pojawił się odrazu tylko po 4 dniach uzytkowania. Czy aby się tego pozbyć wystaczy wyczyścić i nasmarować spręzyne i prowadnice czy trzeba dobierać sie również do tłoka i uszczelki(to moja pierwsza wiatrówka i mimo wszystko boje się tego słynnego spustu)?
Awatar użytkownika
Kilan
Posty: 1321
Rejestracja: 22 mar 2008, 10:15
Lokalizacja: Rypin

Post autor: Kilan »

Może diesel zaczął się kiedy w końcu opiłki metalu (zdarzają się w hatsanach takie pamiątki po fazie produkcji) uszkodziły uszczelkę tłoka i smar dostał się do komory sprężania.
Ja także zakupiłem hatsana u skorpio - diesla miałem od pierwszego strzału.
Były opiłki metalu w cylindrze, karabinek rozebrany wyczyszczony i wypolerowany +nowa uszczelka tłoka i chodzi jak ta lala.
Budow spustu wg mnie najlepsza jaką na necia znalazłem:
http://www.sochim.republika.pl/pliki/indexspust.html
Kandar CP1, Beeman PCA, umarex fusion, fwb300s uni, tx200mk3
rifleman

Post autor: rifleman »

Diesel spowodowany jest pewnie tym, że jakiś smar przedostał się do komory sprężania.
Bez wyjecia tłoka i wymycia całego cylindra raczej sie nie obejdzie. :maruda:
Spust nie jest taki znowu straszny, o jego składaniu napisano na forum już tomy.
Jest nawet filmik, także do dzieła! ;)
Awatar użytkownika
Mein Gott
Posty: 1029
Rejestracja: 18 mar 2007, 19:32
Lokalizacja: pod Warszawą

Post autor: Mein Gott »

reasumując: wykonaj przegląd zerowy, np wg przyklejonego w dziale sprzętowym opisu niejakiego tomaschka30 pt "rozbiórka hatsana na czynniki pierwsze"
Marcin chcesz bana za you?
Awatar użytkownika
daniel4g
Posty: 21
Rejestracja: 17 kwie 2008, 21:10
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: daniel4g »

Widzę, że rozbiórka jednak mnie nie ominie. Denerwuje mnie to, że mam wiatrówkę od 3 dni, jest na gwarancji a sprzedawca na siłe próbuje zrobić ze mnie debila i nie da mu sie wytłumaczyć, że cos jest nie tak ze sprzętem który mi sprzedał. Przeczytałem chyba wszystkie posty dotyczące rozbiórki tej wiatrówki i tak dla pewności: jeżeli bolec który trzyma spust w kolbie zastąpie krótszym który umozliwi wyjęcie spustu to nie powinien sie on rozsypać na czynniki pierwsze tak? Wymiary szpilki która trzeba przygotować to 5mmx9mm?
Awatar użytkownika
krissnt
Posty: 83
Rejestracja: 01 mar 2008, 12:21
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: krissnt »

Witam, rowniez posiadam 80-tke, co do spustu, rozbieraj śmiało, niedawno to przerabiałem! Gdy się czyta wyglada to straszniej niż w rzeczywistości!;-) Co do kołeczka, ja rozebrałem 2 długopisy i znalazłem akurat odpowiednią srednicę! Plastik łatwo uciąć piłką a zadanie swoje spełnia:)

Pozdrawiam
H80+PP6x40
tuning w drodze:)
rifleman

Post autor: rifleman »

Tak :D Dla pewności naciągnij na obudowę spustu 2 gumki i będzie ok.
Takich niestety mamy sprzedawców. Interesuje ich tylko wepchnięcie komuś towaru, a potem robienie z ludzi głupków. :/
Nie wszystkich na szczęście ;)
Awatar użytkownika
daniel4g
Posty: 21
Rejestracja: 17 kwie 2008, 21:10
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: daniel4g »

Ku mojemu zdziwieniu, kiedy po ok 4 godzinach wziąłem wiatrówkę i oddałem jeszcze jeden próbny strzał okazało się, że wiatrówka przestała dieslować. W sumie "dymiących" strzałów było ok 5-6 może więc sprzedawca miał racje. Teraz kiedy dokładnie przyglądam się wylotowi lufy podczas strzału widzę tylko malutką smugę "białego dymku" czegoś co wygląda jak para wodna ale to chyba normalne prawda?? Wcześniej wyraźnie było widać czarny tuman dymu. Mam nadzieje, że więcej takich niemiłych niespodzianek hatsan mi juz nie sprawi i chyba jednak poczekam jeszcze zanim po raz pierwszy go rozbiorę. Jeden z kolegów wspomniał, żeby rozebrać wiatrówkę dopiero kiedy dieslowanie nie ustanie po 10-20 strzałach więc chyba te 5-6 które "dymiły" nie uszkodziły nic w wiatrówce?

Wielkie dzięki za pomoc i sorry za być może banalne pytania, ale to dopiero początek mojej zabawy z wiatrówkami a przy okazji przekonałem się, że zawsze można liczyć na Waszą pomoc :)
Awatar użytkownika
robroj0
Posty: 408
Rejestracja: 22 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Wadowice G k.Mielca

Post autor: robroj0 »

Ja bym jednak radził rozebrać sprzęt.Wymyć go dobrze i przesmarować.Szkoda cylindra jeśli masz tan opiłki.Załóż prowadnicę do sprężyny i kapelusz.Ograduj wszystkie ostre krawędzie,na pewno to nie zaszkodzi. ;)
BMK-40(lufka LW)tuning by Alchemik+DOC na BKL-u
Awatar użytkownika
foxrysza
-#prezes
-#prezes
Posty: 3313
Rejestracja: 22 lip 2006, 12:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: foxrysza »

daniel4g pisze:Teraz kiedy dokładnie przyglądam się wylotowi lufy podczas strzału widzę tylko malutką smugę "białego dymku"
Toż to jest po prostu dizel a czarny dym to już :hm: :/ ;(
Radość w naszych dziecięcych oczach jest najważniejszą cnotą hobby.
Awatar użytkownika
daniel4g
Posty: 21
Rejestracja: 17 kwie 2008, 21:10
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: daniel4g »

Hmm w innym temacie przeczytałem że ten biały obłoczek jest normalny i jest to po prostu rozprężające się powietrze. Teraz to już sam nie wiem :/
rifleman

Post autor: rifleman »

IMO czarny dym pochodził ze spalanej uszczelki tłoka. :/
Występował krótko, ale swoje zrobił.
Chociaż bez rozbebeszenia karabinka nic nie będzie jasne.
Klasyczny diesel to dymek białawy, ze spalania oleju w komorze sprężania.
Awatar użytkownika
daniel4g
Posty: 21
Rejestracja: 17 kwie 2008, 21:10
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: daniel4g »

Trochę mnie załamałeś ale faktycznie na początku nie napisałem, że wydobywający się dym był koloru czarnego i było go mniej więcej 10x więcej niż teraz tego białego. Swoją drogą to nie do pomyślenia żeby wiatrówki z fabryki wychodziły w takim stanie. Powoli zaczynam żałować że nie dołożyłem trochę pieniędzy i nie kupiłem czegoś dobrej firmy bo hatsan to chyba będzie skarbonka :? Zestaw tuningowy 90zl uszczelka 30zl wysyłka 10zl i z 280zł robi się 410.
ODPOWIEDZ