Obrazek

Hatsan 55 SAS QT pęknieta prowadnica eralitowa

ODPOWIEDZ
marti8306
Posty: 4
Rejestracja: 25 lut 2013, 13:29
Lokalizacja: Tuchola, Bydgoszcz

Hatsan 55 SAS QT pęknieta prowadnica eralitowa

Post autor: marti8306 »

Witam, kilka dni temu postanowiłem zrobic przegląd mojego harnasia przed sezonem, ponieważ zaczeły sie wydobywac z niego jakies dziwne dźwięki podczas naciągania. No i niestety po rozebraniu ujrzałem coś strasznego. Mianowicie prowadnica eralitowa byla pęknieta (wyglada jak ukręcona), podkładki amortyzujace zniszczone i do tego porysowana tylnia górna część tłoka i cylindra. Wystrzelałem w zeszłym sezonie ok. 300szt. śrutu a tu taka niespodzianka, jak sądzicie co mogło być przyczyną takich zniszczeń i co można zrobic żeby to naprawić? Dodam że zestaw pochodził od alchemika i na 99% zamontowałem go w prawidłowy sposób.
A to fotki obrazujące jak to wygląda
http://imageshack.com/a/img855/8003/h7fx.jpg
http://imageshack.com/a/img809/3138/z4s6.jpg
http://imageshack.com/a/img534/5944/12lv.jpg
http://imageshack.com/a/img27/9228/0y43.jpg
http://imageshack.com/a/img163/9494/z4u4.jpg
Awatar użytkownika
Mamutowicz
-#mamutowicz
-#mamutowicz
Posty: 4621
Rejestracja: 02 paź 2011, 14:07
Lokalizacja: Rajcza / Thurcroft

Post autor: Mamutowicz »

Co mogło być przyczyną to nie wiem, ale jak to naprawić - tak.. :)
Całkiem proste - zadzwonić / napisać PW do Alchemika i zamówić nową.. :)
TX200 by Tony Leach + SS 10x42 - do lufy exact i heja na tor.. :)
Ps.
Zacząłem znowu szczelać..
Dam znać jak zacznę ftrafiać. :D
Awatar użytkownika
Spirit
Posty: 378
Rejestracja: 08 lut 2013, 18:15
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: Spirit »

Mamutowicz pisze: zadzwonić / napisać PW do Alchemika i zamówić nową.. :)
Nie wiem czy to sarkazm czy Ty piszesz poważnie. Paczka śrutu i wszystko poszło w diabły, to chyba nie jest powód aby drugi raz zrobić zakupy w tym samym miejscu. Widząc po zdjęciach to sprężyna nie była splantowana poprawnie, prowadnica pękła przy podstawie?? co to ma być? Być może prowadnica ma za dużą średnicę i sprężyna ją ukręciła. Ale skoro ktoś sprzedaje komplety do tuningu to chyba powinien wiedzieć jak je produkować.

A tak a"propos, Marti, nie zmieniałeś kolby przypadkiem?
AT44-10S cal.22 + PP 4-12x50 AO
marti8306
Posty: 4
Rejestracja: 25 lut 2013, 13:29
Lokalizacja: Tuchola, Bydgoszcz

Post autor: marti8306 »

Kolby nie zmieniałem, a czemu pytasz?
Awatar użytkownika
Spirit
Posty: 378
Rejestracja: 08 lut 2013, 18:15
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: Spirit »

Bo na iwebie gościu zmienił kolbę i miał tak samo porysowany tył komory i tłok. Popychacz zawadzał o kolbę i dociskał tłok do komory. Tyle że przyznał się po fakcie, dlatego pytam.
AT44-10S cal.22 + PP 4-12x50 AO
Awatar użytkownika
Alchemik
Posty: 121
Rejestracja: 03 maja 2006, 22:37
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: Alchemik »

Spirit pisze:
Mamutowicz pisze: zadzwonić / napisać PW do Alchemika i zamówić nową.. :)
Nie wiem czy to sarkazm czy Ty piszesz poważnie. Paczka śrutu i wszystko poszło w diabły, to chyba nie jest powód aby drugi raz zrobić zakupy w tym samym miejscu. Widząc po zdjęciach to sprężyna nie była splantowana poprawnie, prowadnica pękła przy podstawie?? co to ma być? Być może prowadnica ma za dużą średnicę i sprężyna ją ukręciła. Ale skoro ktoś sprzedaje komplety do tuningu to chyba powinien wiedzieć jak je produkować.

A tak a"propos, Marti, nie zmieniałeś kolby przypadkiem?
Powinieneś zrobić tak jak Ci pisze Spirit, czyli zadzwonić lub napisać PW do mnie, to bym Ci podesłał nową prowadnicę.
Spirit jak możesz stwierdzić po zdjęciach na których nie ma sprężyny że jest nie właściwie splanowana?
Nieraz zdarzy się że prowadnica pęknie, często dzieje się to gdy tłok jest zbyt luźny w cylindrze, dlatego gdy wiatrówka jest u mnie radzę założyć pierścień ślizgowy i przeszlifować cylinder, aby tłok nie obijał się o cylinder i nie tworzył takich zatarć jak to widać na zdjeciu.

Pozdrawiam
AA TX200 HC
marti8306
Posty: 4
Rejestracja: 25 lut 2013, 13:29
Lokalizacja: Tuchola, Bydgoszcz

Post autor: marti8306 »

Mam zamiar przeszlifować ten cylinder i założyć pierścien, kolega mi go wytoczy tylko że będzie z teflonu a nie eralitu. No i martwi mnie to że te rysy w cylnidrze są dość spore i nie uda mi się ich do końca usunąć a co za tym idzie trwałość pierścienia nie będzie zbyt długa. A jeśli założyłbym metalowa prowdnice to nie wpłynie na żywotność lunety(DOC 3-9x40MD)?
Awatar użytkownika
Alchemik
Posty: 121
Rejestracja: 03 maja 2006, 22:37
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: Alchemik »

Teflon ma mniejsze tarcie, ale jest bardziej miękki i przez to mniej odporny na rozdzieranie, ale sezon powinien wytrzymać. Stalowa prowadnica niestety nie tłumi drgań, nie jest to za bardzo słyszalne, ale ma wpływ na celownik. Reszta na PW

Pozdrawiam
AA TX200 HC
Awatar użytkownika
Spirit
Posty: 378
Rejestracja: 08 lut 2013, 18:15
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: Spirit »

Alchemik pisze: Spirit jak możesz stwierdzić po zdjęciach na których nie ma sprężyny że jest nie właściwie splanowana?
Po temu Obrazek
AT44-10S cal.22 + PP 4-12x50 AO
Awatar użytkownika
Alchemik
Posty: 121
Rejestracja: 03 maja 2006, 22:37
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: Alchemik »

To jest tylko zgnieciona podkładka, która gdy prowadnica pękła wpadła między sprężynę i została zgnieciona. Każdą sprężynę szlifuję i robię fazkę.
AA TX200 HC
ODPOWIEDZ