Hatsan 55 SAS QT pęknieta prowadnica eralitowa
Hatsan 55 SAS QT pęknieta prowadnica eralitowa
Witam, kilka dni temu postanowiłem zrobic przegląd mojego harnasia przed sezonem, ponieważ zaczeły sie wydobywac z niego jakies dziwne dźwięki podczas naciągania. No i niestety po rozebraniu ujrzałem coś strasznego. Mianowicie prowadnica eralitowa byla pęknieta (wyglada jak ukręcona), podkładki amortyzujace zniszczone i do tego porysowana tylnia górna część tłoka i cylindra. Wystrzelałem w zeszłym sezonie ok. 300szt. śrutu a tu taka niespodzianka, jak sądzicie co mogło być przyczyną takich zniszczeń i co można zrobic żeby to naprawić? Dodam że zestaw pochodził od alchemika i na 99% zamontowałem go w prawidłowy sposób.
A to fotki obrazujące jak to wygląda
http://imageshack.com/a/img855/8003/h7fx.jpg
http://imageshack.com/a/img809/3138/z4s6.jpg
http://imageshack.com/a/img534/5944/12lv.jpg
http://imageshack.com/a/img27/9228/0y43.jpg
http://imageshack.com/a/img163/9494/z4u4.jpg
A to fotki obrazujące jak to wygląda
http://imageshack.com/a/img855/8003/h7fx.jpg
http://imageshack.com/a/img809/3138/z4s6.jpg
http://imageshack.com/a/img534/5944/12lv.jpg
http://imageshack.com/a/img27/9228/0y43.jpg
http://imageshack.com/a/img163/9494/z4u4.jpg
- Mamutowicz
- -#mamutowicz
- Posty: 4621
- Rejestracja: 02 paź 2011, 14:07
- Lokalizacja: Rajcza / Thurcroft
Nie wiem czy to sarkazm czy Ty piszesz poważnie. Paczka śrutu i wszystko poszło w diabły, to chyba nie jest powód aby drugi raz zrobić zakupy w tym samym miejscu. Widząc po zdjęciach to sprężyna nie była splantowana poprawnie, prowadnica pękła przy podstawie?? co to ma być? Być może prowadnica ma za dużą średnicę i sprężyna ją ukręciła. Ale skoro ktoś sprzedaje komplety do tuningu to chyba powinien wiedzieć jak je produkować.Mamutowicz pisze: zadzwonić / napisać PW do Alchemika i zamówić nową..
A tak a"propos, Marti, nie zmieniałeś kolby przypadkiem?
AT44-10S cal.22 + PP 4-12x50 AO
Powinieneś zrobić tak jak Ci pisze Spirit, czyli zadzwonić lub napisać PW do mnie, to bym Ci podesłał nową prowadnicę.Spirit pisze:Nie wiem czy to sarkazm czy Ty piszesz poważnie. Paczka śrutu i wszystko poszło w diabły, to chyba nie jest powód aby drugi raz zrobić zakupy w tym samym miejscu. Widząc po zdjęciach to sprężyna nie była splantowana poprawnie, prowadnica pękła przy podstawie?? co to ma być? Być może prowadnica ma za dużą średnicę i sprężyna ją ukręciła. Ale skoro ktoś sprzedaje komplety do tuningu to chyba powinien wiedzieć jak je produkować.Mamutowicz pisze: zadzwonić / napisać PW do Alchemika i zamówić nową..
A tak a"propos, Marti, nie zmieniałeś kolby przypadkiem?
Spirit jak możesz stwierdzić po zdjęciach na których nie ma sprężyny że jest nie właściwie splanowana?
Nieraz zdarzy się że prowadnica pęknie, często dzieje się to gdy tłok jest zbyt luźny w cylindrze, dlatego gdy wiatrówka jest u mnie radzę założyć pierścień ślizgowy i przeszlifować cylinder, aby tłok nie obijał się o cylinder i nie tworzył takich zatarć jak to widać na zdjeciu.
Pozdrawiam
AA TX200 HC
Mam zamiar przeszlifować ten cylinder i założyć pierścien, kolega mi go wytoczy tylko że będzie z teflonu a nie eralitu. No i martwi mnie to że te rysy w cylnidrze są dość spore i nie uda mi się ich do końca usunąć a co za tym idzie trwałość pierścienia nie będzie zbyt długa. A jeśli założyłbym metalowa prowdnice to nie wpłynie na żywotność lunety(DOC 3-9x40MD)?